ثبت نام خریدار
ثبت نام اولیه فروشندگان

ایران‌ساخت| پیشگیری از خرابی دستگاه‌ها ممکن شد

ساخت دستگاه اندازه‌گیری ارتعاشات توانست تا از خرابی دستگاه‌ها و تحمیل هزینه سنگین به صنایع پیشگیری کند.

تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ تعداد دفعات بازدید : ۹۶۲
 

محمدرضا رحمت پور مدیرعامل شرکت طراحی و تولید بهینه پردازش آرمان از ساخت دستگاه سنجش ارتعاشات ایران‌ساخت گفت و ادامه داد: آزمایشگاه بهینه پردازش آرمان به عنوان یکی از مراجع انجام آزمون، کالیبراسیون انواع تجهیزات اندازه گیری ارتعاشات شامل سنسورهای ضربه و ارتعاشات بر اساس استاندارد ISO 16063 است.

در آزمایشگاه به‌واسطه اندازه گیری ارتعاشات نیاز به تعمیر به شکلی پیش بینی می‌شود و از خرابی دستگاه ها که منجر به تحمیل هزینه گزاف و هدر رفتن زمان می شود، پیشگیری خواهد شد.

به همین علت بیشترین استفاده از دستگاه اندازه‌گیری ارتعاشات در واحدهای تعمیر صنایع مختلف است. روند پیشگیری از خرابی دستگاه ها سبب می‌شود تا در کارخانه های مختلف، فرآیند تولید متوقف نشود و عیب یابی پیش از تحمیل ضرر صورت می گیرد.

 

اندازه گیری ارتعاشات و صنایع مختلف

روند عیب یابی به این شکل است که هر صنعتی و هر دستگاهی باید میزان مشخصی ارتعاش از خود ساطع کند. زمانی که میزان ارتعاشات بیشتر شود، مشخص می شود که در دستگاه مشکلی به‌وجود آمده است و عیب یابی صورت می گیرد تا پیش از خرابی دستگاه، از مدار خارج شود و تعمیرات صورت گیرد.

از دستگاه اندازه گیری ارتعاشات در صنایع فولاد، سیمان و آب و فاضلاب نیز استفاده می شود و تقریبا می توان گفت که زمینه کاربرد آن بسیار گسترده است.

 

دستگاه اندازه‌گیری ارتعاشات خارجی

این مدیر حوزه دانش بنیان گفت: مدل خارجی اندازه گیری ارتعاشات سه برابر نمونه داخلی قیمت دارد و علاوه بر این، خدمات پس از فروش آن نیز عملا غیرقابل دسترس است. اندازه گیر ارتعاش داخلی مانع خروج حجم زیادی ارز از کشور شده است و با این وجود حدود 20 فرصت شغلی نیز به صورت مستقیم در شرکت طراحی و تولید بهینه پردازش آرمان بوجود آمده است. دستگاه اندازه گیری ارتعاشات در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ‌ساخت که با حمایت معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود، به نمایش در می آید.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ‌ساخت 23 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا 26 آذرماه سال جاری به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان بوده و در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.

تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است.

در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند.

برای مشاهده ی جزئیات بیشتر، لطفا برروی ایران‌ساخت| پیشگیری از خرابی دستگاه‌ها ممکن شد کلیک کنید.